Logo og profilering

Få en ny logo og grafisk profil til bedriften din

Trenger bedriften din en ny logo eller en helt ny grafisk profil? La Digitelle utforme en ny visuell identitet for dere som forsterker bedriftens merkevare på nett og på trykk.
Logo og profilering
Photo by Slidebean on Unsplash

Et gjennomført design styrker merkevaren din

En helhetlig profil er viktig for at kundene skal gjenkjenne bedriften din når dere kommuniserer med dem. Har din bedrift en identitet som er lett gjenkjennelig? Om du kan appellere visuelt til kundene som besøker nettsiden, vil du holde dem der lengre, noe som gjør det mer sannsynlig at de kjøper noe fra bedriften din.

Om du er nyoppstartet og trenger alt av profileringsmateriell, eller du har vært i drift en stund, men trenger en fornyelse eller gjennomgang av eksisterende materiell, så hjelper vi deg gjerne med alt fra logo til nettsider og profileringsartikler.

Fra en logo som skiller seg ut, til presentasjonsvideoer på nett, design på nettsiden, brosjyrer eller visittkort. Det å ha en gjennomført profil er viktig for å markedsføre seg. Når alle delene av markedsføringen «snakker sammen», vil det være lett for kundene dine å kjenne igjen hvem som er avsender når dere kjører annonser på nett eller i trykte medier.

Hvordan bygger du et gjenkjennelig brand?

Unike kjennetegn for din bedrift

Når vi bygger en profil, vil vi starte med hvem bedriften er og hvilke målsetninger dere har. Ved å skape en personlig profil vil man lettere få en gjenkjennelsesfaktor som går som en rød tråd gjennom profileringen. Å ha en helhetlig profil for alle visuelle elementer appellerer ikke bare til kundene, men også til de ansatte. Om de føler at de er en del av et profesjonelt team, vil de også bli mer entusiastiske både ovenfor merkevaren og budskapet som bedriften vil formidle.

Kundeanalyse

Like viktig som å skape sin egen profil, er å vite hvem man skal rette profileringen mot. Er unge mennesker din målgruppe, vil profileringen gjerne fremstå annerledes enn produkter som retter seg mot godt voksne eller familier. Ved å vite hvem kundene er, vil du enklere kunne målrette markedsføringen til bedriften.

Gjennomført design skaper helhet

Når vi har funnet din bedrifts profil og kundegruppen er analysert kan arbeidet starte med å skape et gjennomført design på alt fra logo til visittkort, nettsider og profilering i sosiale medier.

Godt design på både produktbilder og produktinnpakning reflekterer merkevaren og budskapet mens det samtidig gir utfyllende informasjon om produktet.

Profilering tilpasset handlingsmønstre

Noe så enkelt som et fargevalg, stilen til et grafisk element eller fonten man velger, kan påvirke en potensiell kunde til å utføre ønsket handling eller til å handle et annet sted. Med riktig profilering vil du underbygge valgene kunden tar og styre dem i riktig retning.

 
Vi tilbyr grafisk design og veiledning for bedriftsprofilering

Digitelle kan hjelpe din bedrift med å skape en helhetlig profil som går igjen i alle bedriftens profileringsartikler, og lage maler som gjør det enkelt å lage nye plakater, brosjyrer og annonser. Kontakt oss gjerne for en prat om hvilket behov din bedrift har for å få en mer helhetlig kundekommunikasjon.

Profilbilde av Kay Telle Hoel

Er du interessert i ny logo eller profilering?

Hei! Jeg er Kay Telle Hoel – daglig leder og designer i Digitelle.
Jeg kontakter deg gjerne for å snakke om din bedriftsprofilering.