Tiltrekk mer organisk trafikk til nettsiden din!
Vil du øke synligheten til bedriften din i Google-søk? For å forstå hva du må gjøre for å klatre høyere opp i resultatene, er det smart å starte med en SEO-analyse. Nettstedet ditt er et av de viktigste salgsverktøyene dine. Finner kundene dine bedriften din i søkemotorene akkurat nå?
SEO-analyse: 11.000,-
Vår SEO-analyse er priset til 11.000kr eks.mva., og inneholder:
- Søkeordanalyse og undersøkelser
- Søkemotorrangeringer
- Konkurrentanalyse
- On-site SEO
- Lokal SEO
- Teknisk SEO
- Nettsidehastighet
- PDF-rapport med handlingspunkter
Rett etter at bestillingen er lagt inn, vil du motta en velkomst-e-post og instruksjoner om de neste trinnene.
Prosessen tar vanligvis rundt 1-2 uker
Vi ser frem til å hjelpe deg med å forbedre synligheten til nettstedet ditt!
Søkemotoroptimalisering gir økt salg
Med mindre du har et helt unikt produkt eller tjeneste, og din bedrift er det eneste selskapet i verden som tilbyr det, må du utvikle hjemmesiden din med fokus på søkemotoroptimalsering.
Når du optimaliserer nettstedet ditt og hjelper søkemotorene med å forstå verdien av innholdet der, kan de belønne deg med bedre synlighet i søkeresultatene. Godt og verdifullt innhold, mobilvennlighet, rask responstid og sikkerhet er noen av faktorene som påvirker rangeringen din.
Er du ikke synlig i toppresultatene i Google, risikerer du å tape mange verdifulle kunder eller brukere til konkurrentene dine. Derfor er det viktig å få klarhet i hvordan nettsiden kan bli bedre gjennom en SEO-analyse.
- Søkeordanalyse og undersøkelser
- Søkemotorrangeringer
- Konkurrentanalyse
- On-site SEO
- Lokal SEO
- Teknisk SEO
- Nettsidehastighet
Forstå kundene dine, deres behov og faktiske intensjoner
Google, og andre søkemotorer, er designet for å hjelpe folk med finne gode løsninger. Når nettsiden din er brukerorientert og gir kundene det de vil ha, belønnes bedriften din med mer eksponering og flere henvisninger fra søkemotorene.
Søkemotorer som Google vil vise nettsteder som de føler er mest relevante for brukere som utfører søk. Målet ditt er å være på første side av søkeresultatene. Dette vil garantert øke antallet personer som klikker seg inn på hjemmesiden og øker konverteringsraten din.
Hva er tanken bak søket?
Kundene dine har problemer som produkter eller tjenester fra bedriften din hjelper dem å løse. Innholdet på hjemmesiden din må derfor være laget for å gi svar og løsninger på dine kunders konkrete spørsmål og behov.
Innhold må ikke nødvendigvis være vakkert eller ekstremt dyptgående for at det skal være bra. Det viktigste for søkemotorer som Google, Bing og Yahoo, er at innholdet er i tråd med søkerens intensjon – hensikten.
Hvis noen søker etter et kurs i WordPress f.eks., vil Google anbefale nettsider som er populære, og raskt og enkelt lar personen melde seg på et kurs. Søkemotorene forsøker å forstå intensjonen bak søket, og henviser til sider som i følge deres data løser problemet til søkeren.
Video: Er nettsiden deres synlig i Google?
Video: Øk salget på nettsiden deres.
Video: Er nettsiden din brukervennlig?
Svarer du JA på noe av dette?
- Lokale kunder kan ikke finne virksomheten din når de leter etter hjelp fra et selskap som ditt.
- Telefonen har sluttet å ringe, og du mottar mindre e-postmeldinger enn du pleide.
- Du bekymrer deg for at konkurrentene dine (lokalt eller nasjonalt) er mer synlige enn deg på nettet
- Nettstedet ditt har vært «live» i lang tid, og du er ikke sikker på om det gir deg resultater.
- Salgstallene er lavere enn de pleide å være, eller de er ikke på det nivået du forventer.
- Du føler ikke at nåværende markedsaktiviteter (om noen) gir avkastningen på investeringen.
- Konkurrentene dine har forbedret sin tilstedeværelse på nettet, og du er bekymret for at du ikke konkurrerer godt
- Du har ikke utført noen markedsføringsaktiviteter på nettet før, og du vet ikke hvor du skal begynne.
Vår SEO-analyse er laget for å hjelpe deg med alt dette!
Ja takk, jeg vil gjerne bli mer synlig!
Nettstedet ditt er din beste salgsplattform. Det er en av de første tingene potensielle kunder noensinne vil se når de finner ut om bedriften din og hva du tilbyr.
Hvis nettstedet ditt ikke er synlig i søkemotorene, lar det deg ikke dra nytte av nye besøkende som leter etter et selskap som ditt. Det er viktig at nettstedet ditt er både synlig og tilgjengelig for målgruppen.
Vår SEO-revisjonstjeneste er en omfattende gjennomgang av nettstedet, markedsføringstiltakene dine og konkurrentene dine. Det hjelper til med identitetsproblemer og potensielle muligheter, som når de løses, vil gi fordel i søkeresultatene.
Med en SEO-revisjon vil vi se dypt på nettstedet ditt, rangeringer av søkemotorer, konkurrenter, hastighet på nettstedet og mer. Vi analyserer din eksisterende markedsføringstiltak online og potensielle identitetsmuligheter for virksomheten din.
Når SEO-analysen er fullført, vil vi gi deg en detaljert PDF-rapport om våre funn og handlingspunkter som vil hjelpe virksomheten din til å vokse. Hvis du trenger hjelp med å implementere disse handlingspunktene, er dette noe vi kan hjelpe med.
Hva inngår i SEO-analysen?
Vår SEO-analyse ser på syv viktige områder på nettstedet ditt, din online markedsføringstiltak, dine konkurrenter og også potensielle muligheter for virksomheten din. Resultatene leveres som en PDF-rapport med handlingspunkter for å fortelle deg hva som må løses.
Søkeordanalyse og undersøkelser
Et søkeord er betegnelsen på et ord eller uttrykk som legges inn i en søkemotor når du utfører et søk. Vi ser på nøkkelordene som nettstedet ditt nå målretter mot, samt potensielt verdifulle nye søkeord som kan passe bedre for bedriften din. Det er viktig at vi har en blanding av langsiktig strategi og langhengende frukt for raske gevinster her.
Rangering i søkemotorene
Vi skal se på hvor synlig nettstedet ditt for øyeblikket er i søkemotorene for den type søk som målgruppen utfører. Som nevnt før, vil du være på side en her, som er definert som posisjon 1 – 10. Hvis du var i posisjon 100, ville du vært på side 10 – det er 10 resultater per side i de fleste søkemotorer.
Konkurrentanalyse
Vi noterer eventuelle konkurrenter (lokalt eller nasjonalt) som får mer synlighet og oppmerksomhet enn deg. Akkurat som deg, ønsker vi at nettstedet ditt skal være mer synlig enn dine største konkurrenter. Det er veldig viktig å alltid være klar over hva konkurrentene dine gjør, og å prøve å ligge foran dem i søkemotorene.
Søkemotor-optimalisering av nettsiden – SEO
Vi vil gjennomgå det tekniske SEO-arbeidet på stedet som er utført på nettstedet ditt. Det kan være på dette tidspunktet at ingenting har skjedd på nettstedet ditt siden lanseringen. Hvis det er tilfelle, er det ikke et problem – vi vil anbefale deg de beste trinnene du kan ta for å komme videre, uansett hvilket problem vi finner.
Lokal søkemotor-optimalisering – SEO
Vi skal se på hvor synlig nettstedet ditt for øyeblikket er i søkemotorene for den type søk som målgruppen utfører. Som nevnt før, vil du være på side en her, som er definert som posisjon 1 – 10. Hvis du var i posisjon 100, ville du vært på side 10 – det er 10 resultater per side i de fleste søkemotorer.
Tekniske elementer
Det er en rekke tekniske elementer og sjargongfylte ord som vi vil utelate fra denne siden, men er veldig viktige som en del av tilsynet. Et eksempel på disse som er lettere å forklare er «ødelagte lenker». Google og de andre søkemotorene liker ikke nettsteder med tekniske problemer, så vi vurderer nettstedet ditt og ser etter ødelagte koblinger. Dette er lenker som fører til en feilside, i stedet for innhold.
Nettsidens hastighet og ytelse
Vi vil utføre en rekke hastighets- og ytelsestester på nettstedet ditt. Hvis det tar mer enn 3 sekunder å laste inn nettstedet ditt, vil det sannsynligvis trenge litt hurtigoptimaliseringsarbeid. Du har bare 7 sekunder på deg til å fange oppmerksomheten til den gjennomsnittlige besøkende, slik at du ikke vil at denne tiden skal tilbringes med dem bare og venter på at nettstedet ditt skal lastes inn.
PDF-rapport med handlingspunkter
Når vi har fullført SEO-revisjonen vil vi opprette og sende over et PDF-rapportdokument, med inkluderte handlingspunkter. Vi vil forklare hva vi fant under tilsynet som var positive og fungerte for bedriften din, og også de negative elementene som vi fant der noe arbeid er nødvendig. Hvert handlingspunkt vil forklare arbeidet som kreves, og hvis du trenger hjelp med å implementere, vil vi gjerne sitere for det.
SEO-analyse: 11.000,-
Vår SEO-analyse er priset til 11.000kr eks.mva., og inneholder:
- Søkeordanalyse og undersøkelser
- Søkemotorrangeringer
- Konkurrentanalyse
- On-site SEO
- Lokal SEO
- Teknisk SEO
- Nettsidehastighet
- PDF-rapport med handlingspunkter
Rett etter at bestillingen er lagt inn, vil du motta en velkomst-e-post og instruksjoner om de neste trinnene.
Prosessen tar vanligvis rundt 3-5 virkedager.
Vi ser frem til å hjelpe deg med å forbedre synligheten til nettstedet ditt!
Ofte stilte spørsmål (OSS)
Hvorfor trenger jeg en SEO-analyse?
Hvis du bryr deg om å generere mer inntekter via nettstedet ditt, er det viktig å vite at du er synlig i søkemotorene og gjør det rette. En SEO-revisjon tar en grundig og ærlig titt på nettstedet ditt, markedsføringsinnsatsen og konkurrentene dine. På slutten av arbeidet vil vi gi en rapport og anbefalte tiltak.
Hva om jeg ikke har en WordPress nettside?
Vi kan hjelpe deg med en rekke plattformer på nettstedet. Vårt tilbud her er spesielt tilpasset WordPress nettsteder. Hvis du driver en nettside på en annen plattform og ønsker vår SEO-revisjonstjeneste, kan du kontakte oss og vi kan diskutere dette videre med deg.
Hvor lang tid tar en SEO-analyse?
Vi trenger vanligvis rundt 3-5 arbeidsdager for å fullføre SEO-analysen fra det tidspunktet vi mottar bestillingen. Fra tid til annen kan dette være litt lenger, siden det vil avhenge av vår nåværende arbeidsplan. Når SEO-analysen er fullført, sender vi over rapporten og sender over detaljene om de anbefalte neste trinn.
Vil du vite mer om SEO?
Få et uforpliktende tilbud på en full SEO-analyse og forbedringsmuligheter.