Kostnaden for nettsiden din er en investering i fremtidig inntekt

Du gjør en investering i nettsiden din

Ethvert nettsideprosjekt trenger et budsjett, men du bør ikke tenke på det som et “budsjett” eller en “pris”. Det er en investering i bedriften din. Dette høres kanskje bare ut som marketing sjargong, men det er faktisk en viktig endring i ditt tankesett.

Istedenfor å tenke på hvor mye hvert element av nettsiden koster, tenk på prosjektet ditt mer som: “hvilken investering må jeg gjøre i nettsiden vår for å gjøre bedriften min enda mer vellykket?”

Ved å endre måten du ser på den nødvendige investeringen i nettsiden, åpner du døren til mer kritisk tenkning. Det handler ikke om å bruke mer, men å bruke mer bevisst.

TIPS: Tenk på investeringen du ønsker å gjøre i din nye nettside. Hva betyr suksess for deg? Å doble salget på et år? 100 nye kunder på 6 måneder?

Oppgaven til din webdesigner er å skape en fantastisk nettside for din bedrift OG for kundene dine. For å gjøre dette, vil han lytte til dine behov og ønsker og vurdere dette opp mot med det investeringsnivået du har mulighet til å legge deg på.

Det er mulig at budsjettet du har satt av for ditt prosjekt ikke vil matche funksjonene du vil ha. I en slik situasjon, må du enten vurdere å øke investeringen litt, eller sette til side noen av de mindre viktige funksjonene til neste fase av prosjektet.

TIPS: Lag en liste av ønskede funksjoner og prioriter hver enkelt av dem. Hvilke vil du skyve til neste fase om nødvendig?

Fokus må først og fremst være på nøkkeloppgaver og funksjoner som vil få din nye webside på nett og tilgjengelig for målgruppen din. Mens bedriften din vokser med mulighetene de nye nettsidene gir, kan du planlegge neste fase i utviklingen sammen med webdesigneren din.