Google Ads analyse

Oppnå bedre resultater med Google Ads

Strever du med å få de riktige kundene inn på nettsiden din? Kanskje du har prøvd Google Ads eller Facebook-annonser, med skuffende resultater? Å utforme det riktige budskapet som når den riktige målgruppen, vil gi resultater for bedriften din og øke omsetningen.

Google Ads analyse: 9.900,-

Google analysen-analyse er priset til 8.900kr eks.mva., og inneholder:

  • Analyse av oppsett for sporingskode
  • Kampanjeanalyse
  • Analyse av nøkkelord
  • Analyse av budstrategi
  • Målgruppeanalyse
  • Evaluering av annonser
  • Analyse av annonseutvidelser
  • Analyse av landingssider
  • PDF-rapport med tilhørende handlingsplan

Rett etter at bestillingen er lagt inn, vil du motta en velkomst-e-post og instruksjoner om de neste trinnene.

Prosessen tar vanligvis rundt 1-2 uker

Vi ser frem til å hjelpe deg med bedre annonsering på nett!

Riktig budskap til riktig målgruppe

Hvor godt en annonse fungerer i Google Ads kommer helt an på kvaliteten til både annonsen og målrettingen.

Om du ikke når den rette personen, med det rette budskapet, til riktig tid, vil du slite med å oppnå de resultatene du ønsker.

Alle besøkende kunder på nettsiden din er på ulike stadier i kjøpsprosessen. Prosentvis andel av besøkende som er klare for å kjøpe noe er vanligvis rundt to til fire prosent.

Dette betyr at omtrent 96-98 % av de besøkende trenger mer informasjon, opplæring og tillit før de føler seg klare for å handle.

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

Én annonse alene står ikke for alt av salg på nettsiden din

Ja, du vil ha annonser som retter seg mot den lille prosentandelen av kunder som er klare til å gjøre en handel, men du vil også ha flere andre annonser som viser til innhold på nettsiden din som informerer og gir opplæring til kunden, slik at de får et forhold til bedriften din.

Gode kampanjer retter seg mot de riktige delene av målgruppen din, med et budskap som skyver dem et steg nærmere mot det å bli en ny kunde.

Målrettede konverteringer

En typisk bedrift selger produkter eller tjenester. Stegene i kjøpsprosessen vil være målene som du har for hver av sidene på nettsiden din. Disse målene er kjent som «konverteringer.» 

Hver side på nettstedet ditt bør ha en “Call to Action” (CTA), en oppfordring til å utføre en definert og målbar handling.

En konvertering kan for eksempel være at noen kjøper et produkt, tar kontakt via e-post eller telefon, eller kanskje en påmelding for å lære mer om det du tilbyr. Konverteringsdata er et kraftig verktøy. Det er dette du kan utnytte for å forbedre annonsene og nettsidene, og gjøre budskapet ditt klarere.

Akkurat som hver side på nettsiden din, bør også alle annonser som du lager ha både mål og mening for både bedriften og målgruppen din. Når du definerer klare målsetninger for nettsiden og annonsene til bedriften din, kan du spore konverteringer på et dypere nivå.

Video: Øk salget på nettsiden deres.

Video: SMART-mål for nettsider

Svarer du JA på noe av dette?

  • Du har prøvd Google Ads annonser uten noe særlig resultat
  • Du ser andre mennesker som lykkes med online markedsføring og ønsker de samme resultatene for din bedrift
  • Du ønsker å se at markedsføringsbudsjettet ditt gir resultater som er verdt investeringen
  • Du forstår ikke helt hvordan du skal bruke Google Ads annonser effektivt
  • Du bruker penger på annonser, men det gir ikke resultater i form av flere kunder til bedriften.
  • Du vil presentere budskapet ditt for kunder som er klare for å kjøpe produktet ditt
  • Du er klar for å investere i bedriften din for å styrke veksten og oppnå det fulle potensialet ditt
  • Du føler at konkurrentene dine skviser deg ut av markedet og du vil konkurrere med dem igjen

Vår PPC-analyse er laget for å hjelpe deg med alt dette!

Ja, jeg vil får mer ut av Google Ads!

Du selger fantastiske produkter eller tjenester, men uten at folk vet om bedriften din, er det umulig å få solgt dem.

Det finnes mange online markedsføringstiltak som du kan gjøre, men det eneste som gir deg umiddelbar synlighet for målgruppen din er PPC (Pay Per Click)-markedsføring. Dette foregår typisk via plattformer som Google Ads.

Du har kanskje dyppet tåen forsiktig i vannet og prøvd å annonsere på disse plattformene ved å bruke et lite budsjett eller et større daglig budsjett, men fikk ingen respons og føler det var bortkastede penger? Det var ikke din skyld at dette ikke fungerte for bedriften din.

Hvem er ditt publikum i Google Ads?

Du må forstå publikummet som du retter deg mot og hvilken type annonse som vil gi respons hos dem. Du må vite hvordan du kan forsikre deg om at annonsen din kun vises til mennesker som faktisk er interessert i det du tilbyr. Det er veldig enkelt å gjøre feil som spiser opp budsjettet ditt og ikke gir gode resultater.

PPC er et verktøy som vil fungere for bedriften din, men du må nå de riktige menneskene med det riktige budskapet. Ikke bare det, men du bør lede dette publikummet videre til innhold som vil oppmuntre dem til å ta neste steg – ta en telefon, sende en e-post eller fullføre et kjøp.

Nøyaktig hva inneholder en PPC-analyse?

Det er en full gjennomgang av din Google Ads-konto. Vi ser på kampanjer, nøkkelord, budstrategier, målretting og annonser. Samtidig vil vi også sjekke om nettsiden din har relevant sporingskode installert, og gå gjennom landingssidene dine.

Innholdsmarkedsføring - Analyser

Når vi har ferdigstilt PPC-analysen, vil vi gi deg en detaljert PDF-rapport med våre funn og en handlingsplan. Om du trenger hjelp til å gå videre med implementering av disse punktene i handlingsplanen, er det også noe vi kan hjelpe deg med.

Analyse av oppsett for sporingskode

Første del av revisjonen er å forsikre oss om at du har et velfungerende oppsett for sporingskoden på nettsiden din, som er knyttet til både Google Ads og Facebook-annonsekontoen. Dette gjør at du kan få nyttig og riktig informasjon som kan analyseres i Google Analytics. Vi vil også gå igjennom alle konverteringshandlinger for å sikre at de er relevante for bedriften din.

Kampanjeanalyse

Vi går gjennom alle kampanjene dine for å sikre at kontoen din bruker logiske navnekonvensjoner. Dette vil hjelpe med rapporteringen til analysene og gjøre dem enklere å forstå for alle som jobber med kontoen din. Vi går gjennom kampanjene og forsikrer oss om at de har blitt satt opp korrekt og delt inn i passende tema, som merker, typer av søkeord og geografiske steder.

Analyse av søkeord

Vi går gjennom søkeordene som du bruker i kampanjene og annonsene dine. Det finnes mest sannsynlig områder hvor man kan finne nye nøkkelord som vi kan anbefale deg å bruke i annonsekampanjene dine. Det er viktig at du ikke kaster bort penger på søkeord som ikke gir resultater for bedriften din.

Analyse av budstrategi

Vi går gjennom budstrategien din og passer på at den stemmer med målene som du har satt for bedriften din. Strategien bør legges opp slik at det utnytter budsjettet du har tilgjengelig på best mulig måte. En vanlig feil er å gå tom for dagsbudsjettet tidlig på dagen, som betyr at annonsen din ikke er synlig på viktige tidspunkter. Dette kan unngås ved å benytte tidsstyring for annonser.

Målgruppeanalyse

Dersom du vil nå kunder i et bestemt område, bør annonsene dine settes opp slik at de er spisset mot det området du vil dekke. Vi gjennomgår annonsekontoen for å forsikre oss om at du har satt opp effektiv målretting, blant annet også med innlagte områder som ikke skal nås. For områder som er viktige for bedriften din, kan vi gå gjennom budsjettene dine for å være sikre på at du bruker penger på akkurat de riktige områdene.

Evaluering av annonser

Vi evaluerer annonsene dine og ser på hvor effektive hver av disse er. Om du allerede har testresultater satt opp, kan vi gå gjennom de eksisterende dataene og se på hvilke annonser som har fått de beste resultatene. Vi ser på om tekst kan forbedres og dermed øke lønnsomheten og omsetningen.

Analyse av landingssider

Kvaliteten på landingssidene dine kan være alfa og omega for annonsene dine. Om potensielle kunder klikker seg gjennom fra annonsen, men ikke raskt finner informasjonen som de trenger, vil du se at de kjapt forlater siden uten å legge igjen penger. Vi analyserer derfor landingssidene dine og gir deg anbefalinger for hvordan du kan forbedre dem.

PDF-rapport med handlingspunkter​

Så snart vi har ferdigstilt PPC-analysen, vil vi lage og sende deg en PDF-rapport som inkluderer en handlingsplan med punkter for anbefalte tiltak. Vi forteller om hva vi har funnet gjennom revisjonen, både positive ting som fungerer, og ting som trenger forbedring. Hvert punkt i handlingsplanen vil forklare hva du bør gjøre, og om du trenger hjelp med gjennomføringen så utarbeider vi gjerne et tilbud til deg for å utføre dette.

Google Ads analyse: 9.900,-

Google Ads analysen er priset til 9.900kr eks.mva., og inneholder:

  • Analyse av oppsett for sporingskode
  • Kampanjeanalyse
  • Analyse av nøkkelord
  • Analyse av budstrategi
  • Målgruppeanalyse
  • Evaluering av annonser
  • Analyse av annonseutvidelser
  • Analyse av landingssider
  • PDF-rapport med tilhørende handlingsplan

Rett etter at bestillingen er lagt inn, vil du motta en velkomst-e-post og instruksjoner om de neste trinnene.

Prosessen tar vanligvis rundt 3-5 virkedager.

Vi ser frem til å hjelpe deg med bedre annonsering på nett!

Ofte stilte spørsmål

Hva er PPC og hva betyr det?

Betalt søkeordsannonsering, eller PPC (pay-per-click), er en markedsføringskanal som blir brukt på nettsteder, annonsenettverk og i søkemotorer.
I de mest brukte søkemotorene, vises PPC-annonser opp ved siden av søkeresultatene i nettleseren. Når potensielle kunder viser interesse og klikker på en annonse, betaler annonsøren en klikkpris som vanligvis blir fastsatt basert på konkurransen knyttet til hvert søkeord.

Hvorfor trenger jeg en Google Ads analyse?

Du investerer i bedriften din gjennom online markedsføring. Det er viktig å forsikre deg om at pengene du bruker blir utnyttet maksimalt, og at du setter opp annonsekontoene dine slik at de gir best mulig omsetning og verdi for investeringen du gjør. En PPC-analyse gjør en dybdeundersøkelse av annonsekontoene til bedriften din, og gir deg både en rapport og en handlingsplan med anbefalinger for å utnytte ditt budsjett maksimalt.

Hvor lang tid tar en Google Ads analyse?

Det tar normalt sett 1-2 uker å gjennomføre en Google Ads analyse. Av og til kan det ta litt lenger tid, det kommer an på hvor ledig kapasitet jeg har. Så snart PPC-revisjonen er ferdig, sender jegdeg rapporten med detaljene om hva de neste stegene dine bør være.

Hva om jeg ikke har begynt med Google Ads enda?

Om du ikke har begynt med Google Ads enda, kan vi naturlig nok ikke analysere noen eksisterende data. Da kan vi hjelpe deg med en rådgivende samtale hvor vi snakker om bedriften din og hvilke mål bedriften har for markedsføringen.

Vil du få mer igjen for annonsebudsjettet?

La oss ta en gjennomgang av annonseringen deres og optimere den.