Søkemotoroptimaliser bedriftsnettsiden

Søkemotoroptimalisering/Search Engine Optimization, som vi forkorter SEO, er et verktøy for å skaffe dine nettsider oppmerksomhet via blant annet søk i Google og andre søkemotorer.

Med profesjonell SEO sikrer vi at din bedrift er en av de første som kommer frem i søkeresultatene ved søk på produkter og tjenester du tilbyr, og passer på at dine kunder enkelt finner frem til deg fremfor dine konkurrenter.

SEO har flere aspekter, det handler både om teknisk kvalitet, hvilke nettsider som har linker til din nettside og hvilke linker du har på din side til andre relevante sider, kvaliteten på innholdet du presenterer og en kontinuerlig justering og utvikling av innholdet så det passer optimalt med kundenes behov.

Se vår introduksjonsvideo til søkemotoroptimalisering

Følg med på konkurrentene

For å gi dine nettsider konkurransefortrinn jobber vi med konkurrentanalyse og tilpasser nettsidene slik at du ligger litt foran og får en bedre plassering i søkeresultatene. Dette innebærer å jobbe med alt fra korrekte tekniske innstillinger, sikkerhet, hastighet, tagging av bilder med metadata, produksjon av god tekst og fokus på de beste nøkkelordene som kundene dine søker på. SEO er en kontinuerlig prosess hvor man hele tiden korrigerer og optimaliserer nettsidene for et best mulig resultat.

SEO som konkurransefortrinn

Med de riktige verktøyene vil SEO gi deg et stort konkurransefortrinn og sikre at dine kunder blir fornøyde med informasjonen de finner på dine nettsider, og at du som bedrift får kundene som dere ønsker dere. Digitelle jobber aktivt med ulike verktøy og i tett samarbeid med deg som kunde for å sikre at dere beholder posisjonen i markedet på sikt.

Analyser trafikken til nettsiden med Google Analytics

Et verdifullt verktøy som vi benytter for å hele tiden forbedre nettsidene og søkemotoroptimaliseringen, med tilhørende annonsering, er Google Analytics. Google Analytics er Googles eget analyseverktøy for nettsider. Dette analyseverktøyet bør implementeres i alle nettsider og vi har dette som standard.

Ved å følge kundereisen fra de gjør søk i Google, gjennom hvordan de navigerer på nettsidene og til et eventuelt kjøp, ser vi hvor innsatsen kan legges for å gjøre nettsidene enda bedre. Du lærer mer om kundenes behov og får verdifull informasjon for å kunne utvikle sterkere relasjoner til dine besøkende og skaffe lojale kunder som kommer tilbake.

SEO handler mye om å forbedre innhold og løse brukernes problemer effektivt

Med GA kan du finne ut bla. hvor mange som besøker nettsiden din, hvor de besøkende kommer fra, (annonse, nettside, Facebook osv.) hvordan de navigerer rundt på nettsidene dine, hvor lang tid de bruker på hver side, hvilket innhold på siden din som får mest trafikk, hvor mange som handler, hvilke produkter som er mest populære, hvilke enheter de benytter for å besøke siden (mobil, nettbrett, pc), hvor kundene forlater siden osv.

Slik kan du forstå brukerne dine og deres behov, og optimalisere nettsidenen for å løse de problemene og utfordringene de har. Dette påvirker din rangering på Google, forbedrer brukeropplevelsen og hjelper deg med å nå ut til flere, få flere kunder og lykkes på nett.